با تکیه بر دانش آکادمیک و طبّ بوعلی
سیب ماده غذایی ضد سرطان...سیب را جدی بگیرید!

+ نوشته شده در  یکشنبه دهم اسفند ۱۳۹۳ساعت 0:26  توسط نفیسه بهادری  | 

موها در زیبایی افراد نقش به سزایی دارند...

نازک شدن تارهای مو در کنار ریزش مو، یکی از مشکلات شایع مو می باشد. نازک شدن مو علل مختلفی را شامل می شود. در بسیاری از اوقات این پدیده به علت جذب نشدن مواد مغذی لازم در بدن است. که به  اختصار هر کدام  از علل در ذیل توضیح داده شده است.


فقر روی

کمبود روی در بدن یکی از علل عمده ی ریزش مو و نازک شدن موها است. فقدان  روی  باعث تضعیف ریشه ی مو و شکنندگی انها می شود و رشد موها را کند می کند. منابع غذایی روی شامل : تخمه کدو، قارچ، سویا، جوانه گندم، سبوس  گندم، کنجد،  کاکائو،  تخمه آفتابگردان، برنج، ذرت ، نان سبوس دار( مثل نان سنگک) ، جو، پنیر، حبوبات مثل  نخود  و لوبیا، آجیل  (مخصوصاً بادام)، بادام زمینی،  کره بادام زمینی، آرد سبوس دار و برنج قهوه ای است.

فقر آهن

یکی از شایع ترین علل ریزش و نازک شدن موها در زنان، فقر آهن است. برای رفع این مشکل استفاده از غذاهایی که حاوی آهن هستند، بسیار مفید است. این مواد عبارت هستند از: جگر، گوشت قرمز، عدس، لوبیا، اسفناج،پسته و...می باشد. با تجویز پزشک حتما در صورت نیاز مکمل آهن مصرف بشود.

 

پروتئین ناکافی

دریافت ناکافی پروتئین  باعث توقف رشد موها و سپس ریزش موی شدید می شود. برای پیشگیری از بروز این حالت باید به میزان کافی غذاهای حاوی پروتئین مصرف کرد. پروتئین موجود در سویا باعث تقویت موها می شود و رشد آن را تحریک می کند. از دیگر منابع حاوی پروتئین می توان به گوشت قرمز، گوشت سفيد، ماهي، تخم مرغ، شير، پنير، سويا، حبوبات و انواع مغزهاي خوراكي همچون پسته و فندق و ... اشاره کرد.
 


برچسب‌ها: مو, نازک شدن مو, تغذیه
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه شانزدهم دی ۱۳۹۱ساعت 18:50  توسط نفیسه بهادری  | 

همانطور که همگی می دانیم، خوردن سیر فواید زیادی دارد.در پستی دیگر حتما  فواید مصرف آن را ذکر خواهم کرد.

مسئله ای که باعث می شود از خوردن آن امتناع کنیم، بوی آزاردهنده آن است.مواردی را از طریق جستجو در اینترنت پیدا کردم، که با شما به اشتراک می گذارم.



 



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت 21:53  توسط نفیسه بهادری  | 

شما آن چیزی هستید که می خورید!

60درصد مغز از چربی تشکیل شده است و آن چیزی که مغز به آن نیاز دارد ، قند و اکسیژن است. همچنین امگا ۳ در بهینه کردن عملکرد مغز نقش موثری را ایقا می کند.

فرآیندهای زیادی باعث گرفتگی رگ های قلب، پیدایش سلول های سرطانی و آسیب شبکه ارتباطی اعصاب در مغز می شوند. سبزیجات و میوه ها دارای مواد آنتی اکسیدانی هستند. مغز برای خنثی کردن رادیکال های آزاد نیاز به آنتی اکسیدان ها دارد.  رادیکال های آزاد به سلول های عصبی آسیب می رسانند و عمل واسطه های شیمیایی اعصاب را مختل می کنند. وقتی سن شما افزایش می یابد، قدرت دفاعی بدنتان ضعیف می شود، در نتیجه اثر تخریبی رادیکال های آزاد افزایش می یابد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه هجدهم بهمن ۱۳۸۹ساعت 21:54  توسط نفیسه بهادری  |